Ortodontik Tedavi

Ortodonti, dişlerdeki çapraşıklıkları, çene kemiklerinin birbirleri ve kafa kemikleri ile ilişkisini inceleyen ve bunlara bağlı problemlerin teşhisini koyan diş hekimliği dalıdır. Ortodontik tedavi de bu sistemde oluşan bozuklukları tedavi etmeyi amaçlar.

Ortodontik tedavi ile dişlerdeki çapraşıklıklar, yamukluklar ve ayrıklıklar tedavi edilerek kişinin daha sağlıklı ve güzel bir gülüşe sahip olması sağlanmaktadır. Ayrıca fonksiyonel ortodontik tedavi (fonksiyonel çene ortopedisi) ile büyüme gelişim dönemindeki çocuklarda çenelerin önde veya geride olması durumu tedavi edilerek ileri dönemde olası bir çene ameliyatının önüne geçilmektedir.

Online Randevu almak için lütfen aşağıdaki butonu kullanınız.

İşlemlerimiz

Ortodontik Tedavi Yöntemleri

Ortodontik tedavi için hareketli apareyler, metal veya seramik braket sistemleri, şeffaf plaklar kullanılmaktadır. Tedavi yöntemi ortodontik bozukluğun tipine, şiddetine ve hastanın yaşına göre değişebilir.

Gelişen teknoloji ile birlikte özellikle şeffaf plakların tedavide kullanımı yaygınlaşmıştır. Şeffaf plaklar, çocuklardan yetişkinlere geniş bir hasta grubunda güvenli ve başarılı ortodontik tedavilerin yapılmasını kolaylaştırmıştır.

Ortodontik Tedavi Yaşı

Ortodontik tedavi için 7 yaş ve sonrası idealdir. Süt dişleri ile daimi dişlerin ağızda birlikte bulunduğu 9-12 yaş grubunda genelde tedavi için takılıp çıkarılabilen hareketli apareyler tercih edilir. Ortodontik tedavi için bir yaş kısıtlaması bulunmamaktadır.

Yetişkinlerde Ortodontik Tedavi

Ortodontik tedavi diş ve diyeti sağlığı yerinde olduğu sürece her yaş grubunda uygulanabilir, bir yaş sınırı bulunmamaktadır. Eğer herhangi bir diş/dişeti hastalığı mevcutsa öncelikle bunlar tedavi edilip sonrasında ortodontik tedaviye başlanmalıdır.

Yetişkinlerde özellikle estetik kaygıların yüksek olması sebebi ile şeffaf braketler ve şeffaf plaklar daha çok tercih edilmektedir.

Online Randevu almak için lütfen aşağıdaki butonu kullanınız.