Diş İmplantları Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Diş implantları, kişinin ağız yapısına ve sağlığına uygun şekilde yapılabilen tedavi çeşitlerinden biridir. Kaybedilen ya da artık verim alınamayacak kadar sağlıksız hale gelen dişlerin yerine implant tedavisi uygulanabilir.

Diş implantları tanımı, ağız içinde oluşan boşlukların yapay bir dişle doldurulması şeklinde gerçekleştirilen tedavi, şeklinde yapılabilir. İmplant tedavisine gelene kadar dişin dolgu ya da kanal tedavisiyle kurtarılması önceliklidir. Ancak diş artık sinirlerine kadar çürümüşse ya da dolguyu taşıyamayacak durumdaysa implant uygulamaları tercih edilir.

Ağız içinde oluşan diş kayıpları çiğnemenin tam olarak gerçekleşmesini engeller. Ağız içinde oluşan boşluklara ekmek ve hamur gibi yumuşak gıdalar kaçar. Bu kısımda birikerek artıklarla temas eden dişlerin çürümesine sebep olur. Bu durumu engellemek için yapay diş kökleri üzerine giydirilen diş kaplamasıyla yapay diş oluşumu sağlanır. Bu sayede yemekleri sağlıklı şekilde çiğneyebilirsiniz.

Siz de OPC Klinik uzman ekibiyle iletişime geçerek implant, dolgu, kanal tedavisi ve ortodonti uygulamaları için randevu alabilirsiniz.

Diş İmplantları Nedir?

Diş implantları, çene kemiğine yerleştirilen kök vidalar üzerine oturtulan diş kaplamasıyla elde edilen yeni yapma dişlerdir. Dışarıdan normal bir diş gibi görünen implantlar, öncelikle çene kemiğine oturtulan vidalar ve onun üzerine uygulanan geçici dolgu uygulamasıyla gerçekleştirilir. Çene kemiği iyileştikten ve ağız yeni dişe adapte olduktan sonra yapılan geçici dolgu yerine kalıcı kaplama yapılır.

İmplant, genellikle tek diş kayıplarında, civardaki dişlerin köprüye uygun olmadığı durumlarda başvurulan tedavilerden biridir. Diş implantı adayları, çene ve damak yapısı vidalama yöntemi için uygun olan kişilerdir. Tek diş boşluğu bulunan kişilerin ağız röntgeni çekilerek tedavi için uygun olup olmadığı anlaşılır. Çene kemikleri ve damaklar implantı taşıyacak yapıdaysa tedavi planlanan tarihte gerçekleştirilir.

İmplant uygulaması, normalde 10 dakikalık bir işlemdir. Diş implantı tedavi süreci, kişinin iyileşme sürecine bağlı olarak 3-6 aylık süreyi kapsar. İyileşme süreci tamamlandıktan sonra kalıcı kaplama uygulaması yapılır. Tedavi süreci noktalanır. Önemli olan kişilerin ağız yapısının tedaviye uygunluğudur. İlk muayene sonrasında yapılacak olan uygulamaların ve varsa ek tedavilerin de belirlenmesi sağlanır.

Diş implantları birden çok çeşide sahiptir. Ancak günümüzde en çok titanyum malzeme kullanılarak yapılan implantlar yaygındır. Bu implantlar, çiğneme yükünü bütün çene kemiğine dağıtarak yemek yeme sürecini kolaylaştırır.

Diş İmplantları Kimler İçin Uygundur?

Diş implantı yapılmadan önce hasta, hem ağız sağlığı hem de genel sağlık durumu açısından değerlendirilmelidir. Eğer ağız yapınız implant için uygunsa tedavi sürecinizi hekiminizle birlikte planlayabilirsiniz.

İmplant dışında ek tedaviler de yaptırmanız gerekebilir. Bu durumda öncelikle diğer tedavileriniz tamamlanır. Sonrasında implant uygulaması için randevunuzu alabilirsiniz. Vidalama işlemi aynı gün içinde lokal anestezi işlemiyle gerçekleştirilebilir.

Herhangi bir nedenle aspirin ya da kan sulandırıcı ilaç kullanıyorsanız işlem öncesinde bunu doktorunuza bildirmelisiniz. Böylece belli bir süre önce kan sulandırıcı kullanmayı bırakarak işlem sırasında aşırı kanama riskini ortadan kaldırabilirsiniz. Ayrıca varsa başka kronik rahatsızlıklarınız hakkında gerekli sağlık bilgisini de hekiminizle paylaşmalısınız. Olası bir risk faktörü varsa işlem ertelenebilir ya da sağlık durumunuz elvermiyorsa implant tedavisi yapılmaz.

Diş implantları kimler için uygundur?

Diş implantları, öncelikle tek diş eksikliği olan kişiler için uygundur. Tek diş eksikliği yaşayan kişilerde yandaki dişleri kesmeye gerek kalmadan oluşan boşluğu doldurmak implant sayesinde mümkündür. Burada değerlendirilmesi gereken bir diğer şey, kişinin genel sağlık durumudur.

Çene kemiği sonunda diş olmayan kişiler için de implant uygulaması yaygın olarak tercih edilebilen tedavi yöntemidir. Çene kemikleri yaşa ve hastalıklara bağlı olarak sağlıklı sert yapısını yitirmiş olan kişilere implant uygulanamaz. Çünkü implant yapıldıktan sonra çene kemiğinin bekleme süreci içinde diş vidalarının etrafını sarması beklenir. Bu sayede dişler için yeni bir kök oluşmuş olur.

Dişlerde enfeksiyon varsa diş çekim süreci enfeksiyon geçene kadar ertelenir. Antibiyotik tedavisinin ardından diş çekimi yapılır. Titanyum diş kökleri kemiğe vidalanır. İşlem sonrasında ağrı oluşmasını hastaya bir iki gün boyunca kullanabileceği ağrı kesici tavsiye edilir.

İmplant Tedavi Süreci

İmplant tedavi sürecinin büyük oranda iyileşmeyle orantılı olduğunu söylemek yanlış olmaz. İlk uygulama sonrasında bünyenin vidayı kabul etmesi ve iyileşmesi için 6 aya kadar beklemek gerekebilir. Bu süreçte vidalar çene kemiklerine kaynamışsa ve herhangi bir sorun görünmüyorsa bir sonraki aşamaya geçilebilir.

İmplant uygulamaları, tekli ya da bütün çeneye olmak üzere uygulanabilir. Bu farklı uygulamalar için duyacağınız ağrı ve acı hissi farklı olabilir. Ancak işlem sırasında herhangi bir ağrı ya da acı hissetmezsiniz. Çoklu implant uygulamalarında ağrı, acı ve hafif şişlik oluşumu birkaç gün sürebilir.

İmplant tedavi aşamaları arasında birincisi, ilk muayene ve tedavinin planlanmasıdır. İkinci aşama, uygulamaya geçiş aşamasıdır. Öncelikle diş çekimi gerçekleştirilir. Hastanın durumuna göre çekim sonrasında vidalama işlemi aynı gün uygulanabilir.

Tedavi süreci herkes için farklıdır. Çünkü iyileşme sürecini kişinin genel sağlık durumu yakından etkiler. Şeker, tansiyon, kalp gibi kronik rahatsızlığı olan kişiler için iyileşme süreci farklı olabilir. İşlem nedeniyle oluşabilecek ağrı ve hassasiyet gibi rahatsızlıklar dışında ekstra rahatsızlık hissetmeniz halinde vakit kaybetmeden yeni randevunuzu oluşturabilirsiniz.

İmplant Maliyeti

Her tedavinin belli bir süresi ve buna karşılık belli bir maliyeti bulunur. Diş tedavisi ise hem diş hekimliği alanında hem de cerrahi alanında uzmanlık gerektirir. Bu nedenle fiyat araştırması yaparken hizmet alacağınız kliniğin memnuniyet düzeyini de araştırmanız önemlidir. Bunun yanı sıra implant tedavisi maliyeti, ilk etapta sizin için yüksek gelebilir. Ancak tedavinin sunduğu rahatlığı ve kaliteyi düşünürseniz, ödediğiniz rakam yıllar içinde kendini amorti eder. Alacağını tedaviyse tamamen sağlığınıza yaptığınız yatırımdır. Bunu sadece estetik bir yatırım olarak düşünmemelisiniz. Eksik dişinizin yerini dolduran yeni diş sayesinde hem ağız ve diş sağlığınızı hem de sindirim sisteminizi koruyabilirsiniz.

Tedavi sürecinde almanız gereken ekstra tedaviler bulunup bulunmaması, tercih ettiğiniz kliniğin fiyat politikası size sunulan teklifte etkilidir. Diş implantı maliyeti konusunda en doğru bilgiyi almak için uzman hekiminizden randevu alıp muayene olmalısınız. Sonrasında planlanan tedavi sürecine uygun olarak fiyat ve ödeme planı hakkında bilgi alabilirsiniz.

İmplant Sonrası Bakım

Her tedavi size belli miktarda rahatlık sağlar. Aynı zamanda da ağzınıza yeni yapılan her uygulama ekstra bir bakım gerektirir. Yapay dişler, takma dişler ya da implant uygulamaları doğal dişler gibi değildir. Bu nedenle implant bakımı konusunda hekiminizin tavsiyelerine uygun hareket etmelisiniz.

Yeni dişinizin yerine oturması ve uzun yıllar sorunsuz kullanabileceğiniz kaliteyi koruması için diş implantı sonrası bakım son derece önemlidir. Günlük diş bakımını ihmal etmemelisiniz. Günlük ağız ve diş bakımını düzenli yaptığınız takdirde implant uygulamasından maksimum verim alabilirsiniz.

Uygulamadan hemen sonra hekiminizin önerdiği ekstra bir uygulama varsa özellikle şişlik ve morarma olmaması için buna dikkat etmelisiniz. Şişliği önlemek adına buz uygulaması yapabilirsiniz. Doktorunuzun tavsiye ettiği ağrı kesici ilaçları ihmal etmeden alarak aynı zamanda iltihaplanmanın da önüne geçebilirsiniz.

Ağız hijyenine dikkat ederek operasyon yapılan bölgenin temiz kalmasına yardım edebilirsiniz. Böylece operasyon sonrası yaşayacağınız ağrı ve hassasiyeti minimum seviyede hissedebilirsiniz. Diş implantları hakkında daha fazla bilgi almak ve ihtiyaç duyduğunuz tedaviyi yaptırmak için şimdi bizimle iletişime geçebilirsiniz.